Google şi Facebook, victimele unei fraude pe internet de peste 100 de milioane de dolari

Google şi Facebook, victimele unei fraude pe internet de peste 100 de milioane de dolari
Sursa: jurnal.md/Agerpres Foto: AP 01.05.2017 12:14
Cei doi giganţi ai tehnologiei, Google şi Facebook, au confirmat că au căzut victimă unei presupuse fraude care le-ar fi produs prejudicii de peste 100 de milioane de dolari.

În luna martie s-a publicat informaţia că un bărbat din Lituania a fost acuzat de un atac de tip "email phishing" asupra a "două companii cu sediul în SUA", care nu au fost numite la momentul respectiv. Reprezentanţi ai companiilor ar fi fost păcăliţi să vireze în conturile bancare ale bărbatului peste 100 de milioane de dolari. Pe 27 aprilie, Fortune a scris că cele două victime ale fraudei au fost Facebook şi Google.

Bărbatul acuzat că ar fi în spatele înşelătoriei, Evaldas Rimasauskas, în vârstă de 48 de ani, s-ar fi dat drept un manufacturier din Asia şi ar fi înşelat companiile cel puţin între 2013 şi 2015.

"Emailuri frauduloase au fost trimise angajaţilor şi agenţilor companiilor victimă, care efectuau în mod regulat tranzacţii de mai multe milioane de dolari cu compania din Asia", a precizat în martie Ministerul Justiţiei din SUA.

Emailurile au fost trimise de pe conturi concepute în aşa fel încât să se semene cu cele ale angajaţilor companiei din Asia, potrivit sursei citate.

Rimasauskas este acuzat şi că a falsificat facturi, contracte şi scrisori "care au dat impresia că au fost întocmite şi semnate de executivi şi agenţi ai companiilor victimă".

"Am detectat această fraudă care a vizat echipa noastră de management şi am alertat cu promptitudine autorităţile", a precizat Google într-un comunicat. "Am recuperat banii şi suntem încântaţi că problema este rezolvată", a mai menţionat compania.

Totuşi, firma nu a dezvăluit câţi bani a transferat în conturile lituanianului şi apoi recuperat. Fapt valabil şi în cazul celeilalte companii. "Facebook a recuperat cea mai mare parte a fondurilor la puţin timp după incident şi a cooperat cu autorităţile în investigaţia lor", a precizat o purtătoare de cuvânt a companiei.

Gradul de sofisticare al înşelătoriilor pe bază de phishing a crescut în ultima vreme, potrivit unui recent raport al Europol. Frauda de tip CEO, în care autorul fraudei se dă drept şeful unei companii, provoacă o îngrijorare specială."Solicitarea de plată este de obicei urgentă şi coincide de multe ori cu ultimele   ore ale programului pentru a face verificarea dificilă. Asemenea atacuri profită de multe ori de evenimente anunţate public precum fuziunile, în timpul cărora poate exista un anumit grad de agitaţie şi nesiguranţă", se menţionează în raportul Europol.Pentru a evita să cadă în capcana unor astfel de fraude, firmele sunt sfătuite să verifice cu atenţie solicitările noi de plată înainte de a le autoriza.

Ştiri similare

ULTIMELE ŞTIRI