Este pentru prima dată din anul 2009, când se atestă o diminuare a traficului de pasageri la cursele aeriene, comentează Mold-Street. Autoritatea Aeronautică nu oferă explicaţii ale acestui fenomen.

Din datele Autorităţii rezultă că această evoluţie s-a datorat scăderii cu circa 15% a numărului decolarilor de aeronave străine şi cu 5% a numărului de pasageri transportaţi de companiile străine.

Datele statistice relevă că aproape 1,05 milioane de pasageri au fost transportaţi de companiile naţionale, în timp ce companiile străine au transportat 1,08 milioane de pasageri. Circa 80.000 de pasageri au călătorit cu curse neregulate.

În acelaşi timp anterior Autoritatea Aeronautică a făcut prognoze extrem de optimiste în privinţa traficului aerian, estimând că deja în anul 2015 numărul pasagerilor transportaţi prin intermediulu singurului Aeroport Internaţional din Moldova va trece de 2,31 milioane.

Potrivit AAC, repartizarea cotei-părţi a transporturilor de pasageri între companiile aeriene naţionale şi străine care efectuează zboruri regulate în/din Republica Moldova este de 51,1% şi, respectiv, 48,9%.

Din 13 companii aeriene certificate doar trei efectuează transporturi regulate de pasageri pe/de pe Aeroportul Internaţional Chişinău - Întreprinderea de Stat Air Moldova, Fly One SRL şi Tandem Aero SRL.

Datele Autorităţii mai arată că în anul 2016 au fost transportate în total 2.130,1 tone de marfă şi 644,2 tone poştă. Comparativ cu 2015 transporturilede mărfuri au înregistrat o descreştere de 4,5% sau cu 100,8 tone mai puţin, iar transporturile de poştă au înregistrat o descreştere de 2,5% sau cu 16,7 tone mai puţin.Citiţi şi: Aeroportul Chişinău a trecut de 2,26 milioane

Coeficientul de îmbarcare a fost de 74%, dar cifra este doar pentru companiile naţionale. Pentru cele străine CAA nu prezintă informaţii.

Administraţia CAA nu prezintă statistici şi pe destinaţiile principale unde călătoresc moldovenii, doar în cazul companiilor naţionale menţionează că peste 40% au fost statele CSI (444.500 pasageri).

Potrivit Autorităţii actualmente, în ramură 13 companii deţin certificatul de operator aerian: Air Moldova, Aerotranscargo, Tera Avia. Classica Air, Tandem Aero, Valan Internaţional Cargo. AIM AIR, Megaviation, Oscar Jet, Pecotox, Air Stroc. Fly One, Fly Pro şi trei companii deţin Autorizaţia de operator aerian pentru efectuarea operaţiunilor de lucru aerian: Valan Internaţional Cargo, Pecotox şi Moldaeroservice.

Menţionăm că Aeroportul Internaţional Chişinău este principala poartă aeriană a Republicii Moldova şi din august 2013 a fost transmis în concesiune companiei Avia Invest, care s-a angajat să investească în 49 de ani circa 245 de milioane de euro.