Potrivit datelor Agenţiei Naţionale pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informaţiei (ANRCETI) în anul 2016, traficul de voce s-a diminuat cu 1,7%, iar cifra de vânzări a scăzut cu 4,4%, până la 3,44 miliarde de lei, cu circa 100 de milioane lei mai puţin ca în 2015. 

Este cel mai scăzut nivel din ultimii cinci ani, arată datele ANRCETI.

Pe de altă parte, numărul utilizatorilor de servicii a crescut cu 2,4% şi a ajuns la 4,43 milioane.

Specialiştii ANRCETI explică regresul în dinamica traficului de voce şi al vânzărilor pe piaţa serviciilor de telefonie mobilă prin schimbarea preferinţelor de consum al utilizatorilor de la telefonia mobilă la soluţii alternative de comunicare prin reţeaua Internet care sînt mai ieftine sau se oferă gratuit (aplicaţiile Skype, Viber etc.).

Statisticile oficiale denotă însă o evoluţie neuniformă la nivelul operatorilor. Astfel, volumul total al traficului de voce al Orange Moldova s-a redus cu 4,9%, în timp ce traficul de voce în reţelele companiilor Moldcell şi Moldtelecom a crescut cu 6,1% şi, respectiv, cu 2%. Totodată valoarea vânzărilor companiilor Orange Moldova şi Moldcell s-a redus cu 5,4% şi, respectiv, 3,6%, în timp ce vânzările Moldtelecom au crescut cu 6,8%.

În consecinţă cota de piaţă a companiei statului a crescut cu 0,5 puncte procentuale la 4,3%, a Moldcell cu 0,3 p.p. până la 30,2%, în timp ce cota de piaţă a Orange Moldova s-a micşorat cu 0,7 p. p. şi a alcătuit 65,5% în comparaţie cu anul 2015.

Datele ANRCETI mai relevă că rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobilă raportată la 100 de locuitori a sporit în anul 2016 cu trei puncte procentuale şi a alcătuit 124,7%. Acest indicator arată că la o sută de locuitori ai Republicii Moldova revin, în medie, peste 124 de cartele SIM procurate de la furnizorii de telefonie mobilă, ceea ce înseamnă că o parte din utilizatori deţin câte două sau mai multe cartele.