În total, în 2015 Dacia a livrat peste Prut 639 de maşini, în scădere cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut, cota de piaţă scăzând la 18%.
 
Spre comparaţie, în total, în Republica Moldova s-au vândut anul trecut 3.537 de maşini noi, în scădere cu 28% faţă de 2014.

Chiar şi în aceste condiţii, au fost şi mărci auto care au crescut, precum Land Rover, care a urcat cu 24%, la 125 de maşini depăşind chiar şi vânzările Ford, care au scăzut cu 3%, sau Volvo, care a urcat cu 23%, la 76 de maşini, dintre care 20 sunt noul SUV XC90, al cărui preţ depăşeşte 80.000 de euro.

Potrivit publicaţiei de la Bucureşti, Dacia concurează mai nou în Moldova nu doar cu brandurile europene, ci şi cu cele ruseşti. În luna decembrie a anului trecut, la Chişinău a fost lansată oficial şi marca Datsun, brandul low-cost al Nissan ce cuprinde două modele realizate pe platforma tehnică a modelelor Lada.
 
Spre exemplu, Datsun on-Do, sedan de 4,3 m lungime care concurează cu Logan, are un preţ de 8.650 de euro cu echiparea de top, care include motorul de 1,6 litri benzină 87 CP, computer de bord, scaune faţă încălzite, oglinzi electrice şi încălzite, sistem multimedia cu Bluetooth, port USB, sistem de navigaţie cu display color de 7 inchi, parbriz încălzit şi sistem de control al stabilităţii.

Spre comparaţie, la acest preţ Dacia Logan vine cu o maşină de 75 CP şi o echipare care in­clu­de dintre echipamentele superioare nu­mai aer condiţionat şi geamuri elec­trice, conchide Ziarul Financiar.