Xena a fost o realitate, nu o legendă; Au fost descoperite primele dovezi ADN ale existenţei luptătoare vikinge

Sursa: www.mediafax.ro Foto: hepta 16.09.2017 12:30
În poveştile vechi cu vikingi, femeile sunt prezentate ca luptătoare de temut. Însă până în prezent nu a existat nicio dovadă a prezenţei femeilor pe câmpul de luptă. Cercetătorii au reuşit să confirme existenţa luptătoarelor vikinge, prin intermediul analizelor ADN-ului extras dintr-un schelet din secolul X.

În urma cercetărilor arheologice, în interiorul mormântului femeii din Birka, au fost descoperite atât rămăşiţele acesteia, cât şi cele a doi cai şi nenumărate arme cu care a fost îngropată, relatează Mail Online.

''Aceasta este prima confirmare a existenţei femeilor luptătoare vikinge,'' a declarat profesorul Mattias Jakobsson, din cadrul Universităţii Uppsala. În ciuda trăsăturilor morfologice care sugerau că scheletul aparţinea unei femei, faptul că mormântul conţinea nenumărate arme i-a făcut pe unii oameni de ştiinţă să considere că este vorba despre un mare luptător viking.

În interiorul mormântului au fost descoperite şi rămăşiţele a doi cai, ceea ce sugerează că persoana a avut un rang important în cadrul societăţii. Un nou studiu publicat în American Journal of Physical Anthropology doreşte să confirme sexul rămăşiţelor vikinge.

Prin analizarea ADN-ului extras din rămăşiţe, echipa a descoperit că persoana deţinea doi cromozomi X şi unul Y, sau cu alte cuvinte luptătorul este femeie. ''Armele indică faptul că femeia era ofiţer, aceasta realiza tactici şi strategii cu care ghida trupele în luptă,'' a declarat Charlotte Hedenstierna-Jonson din cadrul Universităţii Stockholm.

De asemenea, echipa de cercetători a realizat şi o analiză a izotopilor din rămăşiţe care furnizează dovezi cu privire la stilul de viaţă nomad al luptătoarei. ''Este vorba despre o femeie, undeva în jurul vârstei de 30 de ani, cu o înălţime de 170 de centimetri,'' a declarat Hedenstierna-Jonson.

În ciuda carierei sale de ofiţer, pe rămăşiţele femeii nu au fost descoperite urme ale traumelor. Acest studiu oferă informaţii privind existenţa femeilor-războinic vikinge.

Ştiri similare