Finlanda este prima ţară care a creat emoticoane oficiale pentru a-şi promova imaginea în exterior şi care nu au fost create de designeri finlandezi, ci de artistul brazilian Bruno Leo Ribeiro.

De la publicarea primelor emoticoane, la sfârşitul anului 2015, ecoul internaţional faţă de această metodă inovativă şi economică a fost atât de mare, încât agenţia din subordinea MAE finlandez a adăugat figurine noi la colecţie care dau dovadă de umor şi o ironie acidă.

La un cost total de doar 40.000 de euro, campania a strâns peste 200 de milioane de click-uri în medii digitale şi pe reţelele de socializare şi a obţinut mai multe premii internaţionale, precum Digital Communication Awards de la Berlin sau Social Media Communications Awards din Londra.

Colecţia dedică numeroase emoticoane fenomenelor culturale finlandeze, precum sauna — unde se intră complet dezbrăcat — sau adevăratului Moş Crăciun care, potrivit ThisisFINLAND, locuieşte în Laponia finlandeză nu la Polul Nord.

Nu lipsesc nici emoticoanele dedicate unor finlandezi celebri, precum laureatul premiului Nobel pentru Pace Martti Ahtisaari, fostul fotbalist Jari Litmanen sau pilotul de Formula Unu Kimi Raikkonen, supranumit 'Iceman'. Răspunsul neobişnuit dat prin radio în 2012 de pilot inginerilor echipei Lotus în plină cursă ('lăsaţi-mă în pace, ştiu eu ce fac') ilustrează perfect, potrivit agenţiei, "o atitudine tipic finlandeză'.

Fac parte din colecţie şi unele obiecte devenite cult, precum telefonul Nokia 3310, cel mai vândut mobil din istorie, sau cutia-pătuţ din carton plină cu haine pentru copii care se împarte de către stat tuturor femeilor însărcinate din întreaga ţară de peste şapte decenii.

Sau ceaşca de cafea aburindă şi rockerul cu plete care amintesc că Finlanda este ţara în care se consumă cea mai multă cafea din lume şi unde există cele mai multe trupe de 'heavy metal' pe cap de locuitor, alese culmea în detrimentul altor domenii de succes în care excelează această ţară, precum educaţia, transparenţa sau egalitatea.