Cum combaţi stresul la birou

Cum combaţi stresul la birou
Sursa: jurnal.md/capital.ro Foto: capital.ro 20.02.2017 17:29
La birou eşti întererupt de şapte ori pe oră? Nu poţi dormi noaptea? Ai un şef agasant? Colegii te nemulţumesc? Este povestea ta, dar şi a altor sute de mii de angajaţi care se plâng de viaţa profesională. Cel mai invocat motiv pentru toate acestea? Stresul.

La nivel european, stresul la locul de muncă este a doua cea mai întâlnită problemă de sănătate legată de activitatea profesională, după afecţiunile dorsale, afectând  28% dintre angajaţii. Mai mult, un raport realizat de Agenţia Europeană pentru Securitate şi Sănătate în Muncă arată că stresul este una dintre marile provocări cu care se confruntă angajaţii.

Acesta are un impact semnificativ asupra sănătăţii oamenilor, iar, ulterior, efectele lui se răsfrâng în organizaţii şi, implicit, în economie. Fiind şi principal factori pentru apariţia sindromului “burnout”, adică o formă de epuizare emoţională, asociată cu atitudini negative, chiar cinice, faţă de propria persoană sau faţă de cei din jur. 

Circa jumătate dintre lucrătorii europeni cred că stresul este cauza a 50% din totalul zilelor de lucru pierdute, arată studiul. Nenumăratele sarcini primite cu un deadline nerealist, incapacitatea de a gestiona cerinţele, lipsa unei fişe clare a postului, recompensa materială insuficientă, responsabilitatea mult prea mare sau lipsa recunoaşterii pentru munca efectuată sunt doar câţiva factori care favorizează instalarea unui mediu anost pentru angajaţi. Omul modern este foarte ocupat. Se supără, se îmbolnăveşte, este vulnerabil. Cât despre stres, acesta se face responsabil pentru 7o mare parte din vizitele la medic. Stresul este una din cauzele problemelor de inimă, a diabetului, obezităţii şi bolilor autoimune, susţin specialiştii. În altă orinde de idei, stresul nu ar trebui ignorat. Iar veştile bune sunt că, pentru a lupta împotriva acestuia, nu este atât de dificil pe cât sună.

Existenţa unui echilibru la nivelul celor patru arii ale vieţii - sine, social, familie, job - este extrem de importantă. Din păcate, uneori, alegem să investim în aria profesională în mod neutil, doar cu scopul de a compensa alte neutilităţi în celelalte arii ale vieţii noastre. În felul acesta apare şi stresul la locul de muncă, determinat uneori şi de task-uri şi termene limite”, atrage atenţia medicii psihologi.

Dacă ar fi să dea un sfat, medicul psiholog spune că după terminarea serviciului este foarte important să ne detaşăm de stresul de la locul de muncă şi să dedicăm timp familiei, prietenilor, dar şi hobby-urilor, pentru că toate acestea ne scot din rutină şi din zona de confort patologic.

Ştiri similare

ULTIMELE ŞTIRI